hummus pasta

IMG_5256

ik hou van koken, maar enkel wanneer het snel, makkelijk en lekker is.

dit gerecht is een van de makkelijkste die ik ooit maakte, laten we van start gaan!

ingredienten
– twee uien
– teentje look
– drie handen vol spinazie
– hummus (smaak naar keuze)
– pasta
– optioneel gemalen kaas of pijnboompitten als topping

IMG_5253

je kan meteen twee potten opzetten: eentje waarin je de pasta kookt, eentje voor de overige ingrediënten. zorg ervoor dat je uien en look mooi zijn gekleurd voor je de spinazie toevoegt. als de spinazie gekrompen is, is het tijd om 3 tot 5 lepels hummus toe te voegen. je kan van alle ingrediënten meer of minder toevoegen, zoals je zelf lekker vindt. giet de pasta af als hij klaar is en voeg bij de andere ingrediënten. het vocht van de pasta zal ervoor zorgen dat de hummus een mooie gladde saus vormt.

voeg toppings toe die je lekker vindt en geniet!

IMG_5260

welke makkelijke gerechten maak jij graag klaar?

warme woonkamer details

een van de eerste kamers in Het Huis dat eindelijk af raakt is de woonkamer. de kamer waar we het liefst vertoeven en die ik dus ook zo gezellig mogelijk probeer te maken. ik werk met enkel warme kleuren en accenten en zet zoveel mogelijk lampjes en kaarsjes om voor extra sfeer te zorgen.

IMG_7011

naast het werken met verschillende kleuren probeer ik ook verschillende texturen en groottes te gebruiken. het pannenkoekenplantje zorgt voor levendigheid opgelicht met de warme kleuren van de lampjes.

IMG_7008

de kaarsjes met metaal en de vaas in gekleurd glas lijken hard maar door het zachte pampasgras creëer je een mooi contrast. het hout van zowel het tafeltje als de schouw complementeren de andere kleuren mooi.

ik kijk er naar uit om Het Huis vanaf deze week ook kerst-proof te maken.

maak jij ook graag super gezellige hoekjes in je huis?

Spinaasappel Smoothie

IMG_4413.jpgSpinazie en sinaasappel, meer heb ik soms niet nodig om mijn dag meteen goed te starten (behalve een goede koffie dan).

Omdat geluk ook te maken heeft met je lichaam, wil ik bewuster zijn van de zaken waarmee ik mijn lichaam voedt. Doe je mee?

De makkelijkste smoothie aller tijden maak je zo:
1. Schil een volledige sinaasappel en gooi hem in zijn geheel in de blender.
2. Als de sinaasappel in sap is veranderd, kan je een grote handvol spinazie toevoegen.
3. Voeg een klein scheutje water toe.
4. Giet je smoothie in een glas en laat 5 minuutjes in de diepvries staan.
5. Maak een paar instagram-waardige foto’s en…
6. ENJOY een overheerlijke frisse smoothie!

IMG_4414

P.S. Niet enkel gezonde voeding maakt me gelukkig, humor ook. Lame title included 🙂

Dat heet dan gelukkig zijn

2019-06-11_15-04-40

En toen bleek plots dat ik in vergelijking met de gemiddelde mens best nog wel gelukkig ben. In een artikel van DeMorgen las ik over het geluksonderzoek van Lieven Annemans (UGent) binnen een interview met Rika Ponnet, Jean Paul Van Bendegem en Anniek Gavriilakis. België staat pas op de achttiende plaats van gelukkigste landen en daarom wilde ik graag weten hoe ik het er zelf vanaf breng.

Zoals hierboven te zien ben ik dus best gelukkig. Ik heb mooie vooruitzichten voor de toekomst en voel me oke op mijn job. Natuurlijk is er ook bij mij altijd ruimte ter verbetering. Ik moet meer investeren in mijn eigen ‘innerlijke harmonie’ en de gezondheid van mijn lichaam, ik zou mijn sociale relaties beter ook eens herbekijken en er meer (of net minder) in investeren.

En laat dat net het doel van de tweede helft van 2019 worden: gelukkiger zijn. Of minder zorgen maken, positiever in het leven staan en meer rust vinden. Hoe je het ook wil noemen, uiteindelijk bedoel ik altijd hetzelfde. Content zijn.

“18 procent van ons geluk wordt bepaald door het werk dat we doen, bij zelfstandigen is dat zelf 32 procent.” “Wij vinden het stoer om tot 20 uur op kantoor te blijven, maar in Duitsland of Scandinavië denken ze zo niet.” Dus laat ik daar dan even beginnen met inspiratie opdoen.

I’ll report back.

Wil jij ook weten hoe gelukkig jij bent? Doe de test op  https://gelukkigebelgen.be/doe-de-test/ !

Millenials en meer

194387-Fake-It-Till-You-Make-It

Ik ben een Millenial.

Het grote woord is er uit. Een twenty-something -omdat het op je 27 niet meer aanvaard wordt om je echte leeftijd te vermelden- die werkt, studeert, een huis koopt, nieuwe steden ontdekt en doet alsof ze alles op een rijtje heeft. De Millenials…

De multitaskende generatie, ik schrijf mijn masterthesis over generaties dus heb er intussen al (te) veel over gelezen. Ook ik voldoe aan dat cliché: voltijds werkend mijn masteropleiding aan het afronden terwijl ik met het lief verhuisd ben naar een nieuwe stad waar we een huis aan het kopen zijn, ondertussen wil ik mijn vriendschappen in alle steden onderhouden, mijn familie genoeg zien en aandacht hebben voor dat voornoemde lief.

De nooit-genoeg generatie. Als voorgaand lijstje nog niet genoeg was heb ik mijn volgende opleiding al op mijn wishlist staan, wil ik mijn carrière uitbouwen in mijn job en als het even kan ook freelance opdrachten beginnen aannemen en wil ik een rots in de branding, schouder om op te huilen en voorbeeld zijn voor al wie het al dan niet wil horen.

De schone schijn generatie, als je mijn social media en die van mijn vrienden moet geloven, toch. Mijn huis ligt er altijd kraaknet bij (als er niemand onaangekondigd op bezoek komt). Ik eet alleen maar instagram-waardige maaltijden (behalve die frietjes op vrijdagavond), heb waanzinnig leuke skitripjes (de huilbuien op de berg niet mee gerekend), ga ook voortdurend op vakantie (want foto’s van mijn bureau zijn nu eenmaal minder leuk dan die vakantie van twee jaar geleden).

De generatie die vooral toch heel veel houdt van labels en tegelijk heel graag schreeuwt hoeveel labels echt niet oké zijn. Want ik ben geen Millenial, ik behoor toevallig tot een generatie die enkele kenmerken met elkaar deelt. Daarnaast ben ik vooral mijzelf en dat is maar goed ook.

Homemade granola


Een vriendin van me maakt de allerbeste granola ever! Als ze er ooit een handeltje in opstart maak ik hier reclame, maar nog even geduld.

Als ik niet kan wachten op een nieuwe lading van haar maak ik zelf een portie granola, super makkelijk en lekker!

Bereidingstijd: -20′

Ingrediënten: 2 eetlepels kokosolie, 1 eetlepel speltsiroop, havermout, hazelnoten, walnoten, hazelnoten, gebroken lijnzaad en pompoenpitten.

Allereerst verwarm ik de kokosolie en siroop, je kan hier ook honing of een ander soort siroop zoals agave gebruiken. Mijn afmetingen moet je ook niet te letterlijk nemen, experimenteer ermee, het wordt sowieso lekker!

Alle noten en zaden en havermout doe ik samen in een kom, ook hier kan je alle noten en zaden gebruiken die je zelf wil. Let wel op dat ze nog niet geroosterd zijn.

Als de olie verhit is voeg je die bij de notenmix en meng je alles samen. Spreid het uit op een bakplaat en zet in een oven voor 10minuten die voorverwarmd is op 170graden. Check af en toe of je granola niet aanbrandt.

Als het klaar is doe ik er nog een paar pure chocoladeschilfers op en zet ik het nog een paar minuten terug in de oven. Als topping op je granola kan je ook nog gedroogd fruit, rozijnen, kokosschilfers of eender wat je lekker vindt toevoegen!

Probeer het zelf eens en laat me weten hoe het lukt and enjoy!

Spinazie-bessensmoothie

Bereidingstijd: -5′

Ingrediënten: 2-3 handenvol spinazie, 2-3 handenvol bevroren bessen, 2-3 eetlepels chiazaad, 2-3 glazen water

Deze smoothie is super lekker en makkelijk. Bovendien geeft hij je enorm veel energie. De bruine kleur die je krijgt ziet er niet erg aantrekkelijk uit maar als ik in de ochtend een glas van deze smoothie drink, heb ik het gevoel dat ik alles aankan.

Met deze ingrediënten kan je 2 tot 3 glazen maken!

Probeer hem and enjoy!

Popcorn

 Mijn absolute favoriete sort of healthy snack. Het is super makkelijk, super snel, en oh zo lekker!

Bereidingstijd: – 5′
Ingrediënten: popcorn maïs, kokosolie (of een andere vorm van olie), zout (of zoetigheid)

De manier waarop ik deze popcorn maak is een beetje vreemd, maar trust me when I say this, het is de béste manier. Je popcorn wordt groter op deze manier en zo goed als elke korrel zal ploffen. Beloofd.

Ik doe wat kokosolie in een pan (dat is het gezonde deel), samen met drie maïskorrels en wacht tot ze alle drie geploft zijn. Daarna haal ik de pan van het vuur, maar laat het vuur opstaan, en wacht 30 seconden. Na 30 seconden kunnen alle korrels in de pan en gaat de pan terug op het vuur. Nu kan je wachten op het leuke gedeelte! Als alle korrels geploft zijn, als er drie tot vijf seconden lang geen enkele plof meer te horen is, is je popcorn klaar.

Doe de popcorn in een kom and enjoy!

Ik doe er een beetje zout op maar probeer gerust een zoetere variant of puur natuur is popcorn ook erg lekker!

Overnight Oats



Mijn favoriete ontbijt waar je de ochtend zelf geen tijd voor nodig hebt, gewoon uit de koelkast halen en genieten!

Bereidingstijd: – 10′
Ingrediënten: havermout, soyamelk, appel, chiazaad, rozijnen, kaneel.

Neem een handvol havermout en voeg dubbel zoveel vloeistof toe. Ik gebruik soya melk maar je kan ook amandelmelk, kokosmelk of iets anders proberen! Rasp een volledige appel en voeg dit toe. Voeg een eetlepel chiazaad toe. Voor extra smaak kan je ook nog kaneel, rozijnen, noten of iets anders toevoegen dat je lekker vindt. Goed mixen of schudden nu. Zet een nachtje in de koelkast and enjoy!